• اسلایدر بالای صفحه

درمان مجدد ریشه دندان و نحوه انجام آن

گاهی پیش می آید درمان ریشه  دندان بنا به دلایلی مانند پیچیده بودن کانال دندانی و یا مشکلاتی که حین کار بر روی دندان پیش می آید کاملا موفقیت آمیز نباشد بنابراین توصیه می‌شود برای اینکه نقایص درمان قبلی رفع شود بیمار مجددا تحت درمان قرار گیرند.

چگونگی تشخیص ناموفق بودن درمان ریشه

ممکن است بیمار پس از گذشت ماهها از درمان ریشه همچنان احساس دندان درد کند یا علائم عدم موفقیت کامل درمان در عکس رادیوگرافی توسط دندانپزشک مشاهده می شود. در مواردی ممکن است عفونت داخل کانال ها چنان زیاد باشد که وارد استخوان شود و با از بین بردن بافت استخوانی و بافت های مجاور برای بیمار تولید درد نماید.در این صورت باید اقدام به درمان مجدد ریشه می شود تا از کشیده شدن دندان پیشگیری کرد وتقریبا برای بیمار بدون درد خواهد بود چونکه قبلا عصب دندان تخلیه شده است.

مراحل درمان مجدد ریشه

- مرحله اول شامل برداشتن پوسیدگی و ترمیمهای قبلی ، از تاج دندان مسیری برای ورود به کانال ها و داخل دندان ایجاد میشود.

- در مرحله دوم ، تمام مواد پر شده قبلی در کانالها را توسط فایل یا نوعی سوزن باریک  تخلیه نموده و پس از نفوذ تاانتهای کانال  در صورت امکان سراسر ریشه را توسط این وسایل از سایز کوچک به بزرگ تمیز و پاکیزه می کنند.

- در مرحله سوم ، با مواد مخصوص صورتی رنگی ( به نام گوتا پرکا ) ، کانال تمیز و پاکیزه شده را پر و مسدود می‌کنیم تا از ورود میکروبها به این فضا جلوگیری شود. و در نهایت تاج دندان ، پانسمان شده و بیمار جهت ترمیم و یا روکش کردنِ دندان آماده می شود
 برای به اشتراک گذاشتن این مطب در شبکه های اجتماعی از لینک های زیر استفاده کنید:

سوال یا درخواستی دارید؟

سوال یا درخواست خود را همین حالا با استفاده از فرم تماس ارسال فرمائید: